2021. aasta digitrendid

2021. aasta digitrendid

Aasta 2020 pakkus omajagu väljakutseid ja suunas kasvule need, kes tegid kiiresti õigeid otsuseid. Pandeemia muutis digitaalset maastikku eelmisel aastal jõuliselt, inimestel tekkisid uued harjumused, mis säilisid ka pärast karantiini lõppu. Märkimisväärselt suurenes meie kõigi digitaalne aktiivsus.

 

Uued tarbimisharjumused

Yelp-i analüüsi põhjal märkis end mullu aprillis suletuks 175 000 ettevõtet, millest 24% on nüüdseks taas avatud. Kõige rohkem sulgemisi on olnud kahes valdkonnas — restoranid ja jaekauplused.

Tarbijad seevastu otsisid kontaktivaba tarnet, aga ka restoranis kohapeal söömise võimalust (dine-in) ja muud pandeemiaga seonduvat. Uued tarbimisharjumused ja otsingukäitumine muutsid täielikult kliendikogemust. Kuigi pandeemiaaegsed otsingutrendid näitavad mõningast langust, jäävad need ilmselt veel kauaks püsima.

Allikas: Google Trends

Olles mainehalduspartneriks 1000+ ettevõttele nägime piirangute mõju koos nendega eesrindel. Vaadates Eesti populaarseima otsingumootori kasutust joonistus väga selgelt välja ka meie igakuistel raportitel, kus languse haripunktiks oli Aprilli keskpaik ning võrreldes Jaanuariga vähenes ettevõttete kuvamine Google’i kaartidel -65%’i. Küll stabiliseerus kaardirakenduste kasutus juba Juunis ja ületas varasema aasta tulemusi Juulis.

google otsingumootori kasutus

Allikas: SyncMe

Samaaegselt nägi sama valim ettevõtteid püsivat kasvu kuvamisel Google’i otsingutulemustes kasvades aasta jooksul 29%’i. Millest see tuleneb? Piirangutest tingitult on märgatavalt kasvanud soov omada enne ettevõtte külastamist kindlust, et hetkeolukorras ollakse avatud ning milliste piirangutega tuleb külastades arvestada.

Kunagi varem ei ole olnud nii oluline, et info ettevõtte lahtiolekuaegade kohta on korrektne kõigi kanalite, eriti just otsingumootorite üleselt.

Nutiseadmed järjest popimad

Aprillikuiste piirangute tõttu on paljudes riikides tõusnud internetiühendusega seadmete kasutamine, millest kirjutas Telia  juba märtsikuus. Vaatamata pandeemiapiirangute leevenemisele tõuseb seadmete populaarsus endiselt.
Viimased uuringud koroonaviiruse mõju kohta erinevatel turgudel näitavad, et kümnest internetikasutajast seitse veedab hetkel endiselt rohkem aega mobiiltelefonis kui enne pandeemiat.

Allikas: GlobalWebIndex

Kohalik SEO — mis mõjutab otsingutulemuste järjestust aastal 2021?

Whitespark keskendus oma hiljutises uuringus kohaliku SEO-d mõjutavatele teguritele ning uuris nende mõju otsingutulemuste järjestamisele. Keskenduti Google My Business (GMB) seadistustele, lehe sisule, linkidele, käitumissignaalidele, arvustustele ja isikupärastamisele.

GMB otsingud moodustavad juba praegu üle ühe kolmandiku kohalike ettevõtete Google järjestusest otsingutulemustes. Google on GMB keskkonda palju investeerinud, loonud mitmeid uusi tööriistu, näiteks pandeemiaga seotud postitused ja reklaamide materjalid. Ettevõtte GMB profiil võimaldab kasutajatel saada olulist teavet ilma ettevõtte veebilehte külastamata.

Allikas: Whitespark

Kohaliku SEO trendid aastal 2021:

  1. Google My Business on oluline ja jääb kauaks

GMB on kohaliku turunduse kõige olulisem tööriist ja mõjutab ettevõtet püsivalt. GMB profiili loomisel tuleb silmas pidada, et kaubamärgi profiil sisaldaks ettevõtte nime, õiget kategooriat, aadressi, veebilehte, lahtiolekuaegu ja kirjeldust. Ebatäpne ja puudulik teave kahjustab oluliselt ettevõtte järjestust otsingulehel.

Lubama peaks ka sõnumiside funktsiooni GMB kontol, messengerid ja chatbotid on saanud üheks eelistatuimaks suhtluskanaliteks B2C müügis. Potensiaalsetele klientidele ei meeldi oma küsimustele vastuseid oodata olenemata kommunikatsioonimeetodist ning seetõttu peaksid aktiivne olema võimalikult paljudes kanalites.

  1. Kaubamärgi maine ja tagasiside on kohaliku SEO jaoks võrdselt olulised

Arvustused moodustavad üle 15% kohaliku SEO teguritest, mis omakorda paigutab tagasiside oluliste faktorite seas teisele kohale. Märksõnad emakeelses arvustuses, ettevõtte reiting ja tekstiga arvustuste hulk on kolm tähtsaimat tagasiside järjestusfaktorit.

Tagasiside klientidelt on kaubamärgi maine otsene peegeldus. Nendest lähtuvalt otsustavad otsingumootorid, kas ettevõte on usaldusväärne ja otsijale oluline. Peale selle on oluline arvustustele vastamine, sest see elavdab kaubamärki, luues suurepärase võimaluse oma sihtrühmaga suhelda ning paremini mõista nende soove ja vajadusi.

  1. Otsinguharjumuste muutumine: kohandu häälotsingule

Häälotsingu kasutamine kasvas jõudsalt enne COVID-19 pandeemiat, kuid pandeemia suurendas tõusu veelgi. 76% nutikõlari omanikest teeb otsinguid iganädalaselt. Kõige enam levinud küsimused kõnetehnoloogiale on hetkel kontaktivaba tarne, erinevate toodete pakkumised ja loomulikult COVID-19ga seotud küsimused.

Häälotsingu küsimustele vastamiseks lisa oma lehele sisu vestlusfraasidena, pikkade märksõnadena ning, mis peamine, õigete märksõnadega.

  1. Mõtle Apple Mapsile

Iphone’id on aastaid olnud Eesti nutitelefonide müügiedetabeli tipus ja enam, kui 31%’i nutitelefoni kasutajatest Eestis kasutavad iOS seadet, millel loomulikult on ka oma kaardirakendus ja häälotsingu võimalus. Apple Mapsile lisandus hiljuti ka mitmeid uuendusi, sealhulgas ETA ehk ligikaudse kohalejõudmise aja jagamise nupp, interaktiivne kaart ja 3D vaated. Kõige suurema uuendusena on keskkonnal nüüd oma hindamissüsteem.
Varem ammutas Apple Maps info kolmandatelt osapooltelt, nagu Foursquare ja Tripadvisor. Google Mapsi kasutajad on aga aastaid saanud jätta tagasisidet ning jagada fotosid, mis omakorda teeb sellest kõige levinuma kaardirakenduse. Viimase uuendusega võib aga Apple Maps taas aktuaalseks muutuda, sestab oleks mõistlik ka selles rakenduses oma infot hallata.

Allikas: Statcounter

Mida tähendavad 2021. aasta trendid ettevõtjatele?

Nagu digitaalne televisioon pole asendanud kaabeltelevisiooni, ei asenda ilmselt kodus töötamine tulevikuski täielikult kontorit ning e-kaubandus füüsilist kaubandust. On oluline mõista, kuidas muutused mõjutavad sinu ettevõtet ja nõudlust sinu teenustele või toodetele. Lisaks tuleb aru saada, millisel kujul on turundustegevus kõige efektiivsem.
Digitaalse reklaami tööriistade kasutamisel soovitame tasakaalustatud lähenemist. Kasuta kõiki võimalusi, et teada saada, millest just sinu sihtgrupp hoolib. Hoia silma peal muutustel.
Erinevaid platvorme ja seadmeid kajastatakse meedias palju, kuid oluline on mõista, kas üldse või kuidas inimesed neid kasutavad. Paljud käitumisharjumused tekivad järk järgult ilma nähtava tõuketa, mis ütleks, et nüüd on õige aeg ettevõtjal tegutseda.
Näiteks võivad eeltoodud otsingukäitumise muutused põhjustada peaaegu kõigi kategooriate kaubamärkide jaoks tuntavaid tägajärgi. Käitumismustrid muutuvad pidevalt, pole olemas ühtegi kiiret lahendust, mis annaks püsiva eelise kohalikus SEO-s. Ettevõtetele, kes soovivad saavutada pandeemiajärgselt edu, on jätkuvalt olulisel kohal integreeritud mainehaldus kohalikus orgaanilises otsingus.

syncme-üks-platvorm

Lokaalne SEO strateegia ja edu hooajalises äris

Ehk, kuidas me aitasime Aalux tradingul üles ehitada lokaalse SEO strateegia läbi kiire ja mugava tarkvaralahenduse kasvatades nii veebikülastusi kui ka kontaktide arvu võrreldes talvise rehvivahetuse perioodiga.
Google-my-business

10 müügikontaktini jõudmise faktorit Google Minu Ettevõtte profiililt

Kuidas saada rohkem kliendikontakte läbi Google Minu Ettevõtte? Siin on kümme faktorit, millel on suurim mõju Google Minu Ettevõtte konversioonidele.
2021. aasta digitrendid

2021. aasta digitrendid

Ettevõtetele, kes soovivad saavutada pandeemiajärgselt edu, on jätkuvalt olulisel kohal integreeritud mainehaldus kohalikus orgaanilises otsingus.
syncme-üks-platvorm

Lokaalne SEO strateegia ja edu hooajalises äris

Ehk, kuidas me aitasime Aalux tradingul üles ehitada lokaalse SEO strateegia läbi kiire ja mugava tarkvaralahenduse kasvatades nii veebikülastusi kui ka kontaktide arvu võrreldes talvise rehvivahetuse perioodiga.
Google-my-business

10 müügikontaktini jõudmise faktorit Google Minu Ettevõtte profiililt

Kuidas saada rohkem kliendikontakte läbi Google Minu Ettevõtte? Siin on kümme faktorit, millel on suurim mõju Google Minu Ettevõtte konversioonidele.
2021. aasta digitrendid

2021. aasta digitrendid

Ettevõtetele, kes soovivad saavutada pandeemiajärgselt edu, on jätkuvalt olulisel kohal integreeritud mainehaldus kohalikus orgaanilises otsingus.
GPS kataloogid

GPS-il on endiselt oluline roll ettevõtte info kuvamisel

Ettevõtte andmete lisamisel GPS kataloogidesse on mitmeid, mitte nii ilmseid, kuid olulisi eeliseid, mida paljud ei märka.
jaemüügi strateegia planeerimine

Jaemüügi tulevik: kolm suunda, mida järgmise viie aasta strateegiasse kaasata

Kuidas näevad jaemüügi tulevikku Google’i eksperdid, mil moel ja millistel turgudel jaemüük kasvab?
nullkliki otsingud

Kuidas lõigata kasu kasvutrendil olevatest 0-kliki otsingutest?

Nullkliki otsinguks loetakse neid, kus kasutaja otsingutulemuste lehel ühtki linki ei kliki ja edasi ei liigu.
Vaata, milline korras Google kaardikonto välja näeb

Vaata, milline korras Google kaardikonto välja näeb

Google kaardikonto aitab ettevõttel klientidele nähtav olla. Google kaardikonto on tasuta tööriist, mis laseb sul hallata, kuidas Sinu ettevõte on kuvatud Google otsingus ning Google mapsis.
SyncMe uued koostööpartnerid

SyncMe uued koostööpartnerid turismiettevõtetele

Oleme välja toonud mõned platvormid, millest sa võib-olla kuulnud ei ole, kuid mille abil on võimalik veel rohkemate turistideni jõuda.
Klient soovib osta! Kuidas kindlustada tehingu toimumine?

Klient soovib osta! Kuidas kindlustada tehingu toimumine?

Mil moel turundada inimestele, kes on ostu juba sooritamas, aga vajavad veel viimast tõuget? Siin tuleb appi kavatsuspõhine turundus.
Kuidas panna klientide tagasiside enda heaks tööle?

Kuidas panna klientide tagasiside enda heaks tööle?

Google on kinnitanud, et kvaliteetne, sisukas ja positiivne tagasiside klientidelt parandab ettevõtte nähtavust nende otsingumootoris märkimisväärselt.
Piirkondlik optimeerimine toob kliendid ukse taha

Piirkondlik optimeerimine toob kliendid ukse taha

Lähiümbruskonna kliente teenindava ettevõtte jaoks on SEO (otsingumootoritele optimeerimine) ülioluline. Teie ettevõte, kaup või teenus peab olema leitav just neile otsingumootori kasutajale, kes asuvad lähiümbruses.
Kord majja! Ettevõttes peab keegi järjepidevalt vastama kliendiarvustustele

Kord majja! Ettevõttes peab keegi järjepidevalt vastama kliendiarvustustele

Klientide arvustustele tuleb vastata kiiresti, personaalselt ja sisukalt. Avatud suhtlus klientidega on võtmeks nii seniste hoidmisel kui uute leidmisel.
Google’i teenustes võib COVID-19 tõttu tekkida viivitusi

Google’i teenustes võib COVID-19 tõttu tekkida viivitusi

Eriolukorra COVID-19 ajal võib erinevate Google’i teenuste toetamisel esineda ajalisi viivitusi, samuti võidakse rakendada ajutisi piiranguid.
Suured muudatused Instagramis: Kohaliku tähtsusega ettevõtted saavad uue väljundi!

Suured muudatused Instagramis: Kohaliku tähtsusega ettevõtted saavad uue väljundi!

Info, et Instagram hakkab pakkuma võimalust luua profiile kohalikele ettevõtetele, pole ametlikku kinnitust veel saanud.
Mida teised sinu ärist arvavad?

Mida teised sinu ärist arvavad?

Ettevõtluses on maine alati oluline olnud ning just praegustel keerulistel hetkedel on paljud ettevõtted asunud otsima veebipõhist mainehalduslahendust või asunud oma avalikke andmeid korrastama.
Õige info üle interneti

Õige info üle interneti

Tehisintellekti areng teeb otsingumootorid targemaks iga päev. Progress võimaldab neil teha aina põhjalikumaid infokaarte, mis aitavad vastata kasutajate küsimustele täpsemalt, kui kunagi varem.
SyncMe kaanepilt

Ühenda kontod SyncMe-ga

Loe lähemalt, miks on kasulik oma SyncMe konto ühendada Google My Business ja Facebooki kontodega.

Küsimuste puhul võta meiega ühendust

SyncMe logo

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.