jaemüügi strateegia planeerimine

Jaemüügi tulevik: kolm suunda, mida järgmise viie aasta strateegiasse kaasata

Kuidas näevad jaemüügi tulevikku Google’i eksperdid, mil moel ja millistel turgudel jaemüük kasvab?

Jaemüüjad pole oma ettevõttega ilmselt kunagi nii kummalises olukorras olnud. Samal ajal, kui paljud võitlevad ellujäämise nimel, on mõned pidanud toime tulema enneolematu nõudluse ja müügi tohutu kasvuga vägagi üllatavates tootegruppides. Tegelikult pole me veel sugugi kriisist välja tulnud ning ettevõtte taastumiseks ja tulevaseks kasvuks peaks just praegu valmistuma.

Google’i jaemüügieksperdid tegelesid küsimusega järgmise viie aasta vaates juba enne koroonapandeemiat, kuna jaekaubandus oli varemgi läbi tegemas enneolematut muutust. Selleks viidi koos Euromonitoriga läbi suur jaemüügile keskendunud uuring, milles vaadeldi füüsilist jaemüüki, e-kaubandust ja müügiturgu kogu sektoris kümnel arenenud turul üle maailma.

Kaubanduses tõuseb käive tugeva digitaalse pakkumisega kauplejatel

Kuigi kriis kiirendas veebimüüki, tehakse eeldatavasti aastal 2024 endiselt 78% oste otse kauplusest ning veebist 22%. Sellegipoolest on kasulik mõelda digikohalule, sest uuringust selgub, et kauplused, kes on tugevad veebikaubanduses, saavad viie aasta jooksul suurema käibe ka füüsilistes poodides. Kliendikogemus veebis tuleks hoida sujuvana ja integreerituna füüsilise kauplusega.

Aastaks 2024 läheb 53% jaemüügitulust ettevõtetele, kelle ärimudeli osaks on digitaalne pakkumine. Kui rangemaid isolatsioonimeetmed taastatakse, võib see ulatuda 56% -ni. Digitaalselt küpsed turud, nagu Ühendkuningriik ja USA, näevad, et kaks kolmandikku tulust tuleb jaekaubandusettevõtetele, kes kasutavad digitaalseid kanaleid. Prantsusmaal suureneb see näitaja aastaks 2024 peaaegu kahekordseks, mis on kõikidest turgudest kõige suurema kasvuga.

Kuidas jaemüügi kasv viie aasta perspektiivis ümber jaotatakse?

Euromonitori uuringus nähakse helgemat tulevikku just neil ettevõtetel, kelle e-kaubanduse osakaal füüsilise kõrval on juba 5-35%. Nad kasvavad enamikel turgudel nii kohalike kui suurte rahvusvaheliste ettevõtete kaudu. Sarnast arengut on oodata ka praegustel veebipõhistel jaemüüjatel, kes laiendavad oma pakkumist füüsiliste müügikohtade loomisega. Füüsiliste jaemüüjate hulk üldiselt on aga langustrendis kõikidel turgudel.

Kolm suunda, mida pikaajalise strateegia planeerimisel arvestada

Uuringus tuuakse välja kolm peamist suunda, mida käimasoleval turu ümberjagamisel silmas pidada ning mis võiks tagada edu pikemaks ajaks.

– Tarbijad ostavad nii veebis kui füüsilistes kauplustes. Mõlemas kanalis esindatud jaemüüjate müügikasvuks prognoositakse 86%.

– Pandeemia on muutnud tarbijad ettearvamatuks. 73% tarbijatest ei eelista enam e-poodi füüsilisele kauplusele ning vastupidi, lähtutakse hetkeolukorrast. Enne kriisi oli selliste tarbijate osakaal 65%. Otsitakse omavahel hästiühildatud füüsilisi ja veebipoode, jaemüüja fookuses peaks olema integreeritud veebipõhise ning füüsilise ostukogemuse tagamine.

– Konkurentsivõimelised hinnad, mõõdukalt edastatud kasulikud soovitused ja personaalne abi on tegurid, mis aitavad tarbijal jaemüüjat valida. Tarbijad soovivad piisavalt infot, et ise otsus langetada. Mida segasem ostuprotsess talle tundub, seda tõenäolisem, et ost sooritatakse mujal. Tarbijatel on tohutult palju valikuvõimalusi, tarbija aitamine valikutes orienteeriumisel on tulevikus võtmetähtsusega.

Kuidas tegeleda Google's soovimatute arvustustega

Kuidas tegeleda Google's soovimatute arvustustega

Aiandushuvilised on digitaalselt aktiivsemad, kui kunagi varem. Kuidas aga aktiivne digikohalolu haldus tulemusi järk-järgult parandab?
Hortes-aianduskeskus-syncme

Kuidas Hortese aktiivne digikohalolu haldus äritulemusi parandab?

Aiandushuvilised on digitaalselt aktiivsemad, kui kunagi varem. Kuidas aga aktiivne digikohalolu haldus tulemusi järk-järgult parandab?

Kuidas luua Facebooki asukohalehte

Facebooki võimaldab teil iga poe jaoks luua eraldi asukohalehed. Ettevõtte asukohalehed kuvatakse Facebooki otsingus, hõlbustades kasutajatel nende läheduses asuvate ettevõtete leidmist.