Kuidas panna klientide tagasiside enda heaks tööle?

Google on kinnitanud, et kvaliteetne, sisukas ja positiivne tagasiside klientidelt parandab ettevõtte nähtavust nende otsingumootoris märkimisväärselt. Objektiivne tagasiside on alati positiivse tooniga ning ettevõtte poolt kontrollitud, kuid paljud soovivad ka subjektiivset tagasisidet enda huvides suunata, lootes otsingurobotit lihtlabaselt lollitada. See ei tööta enam ammu.

Mis on objektiivse ja subjektiivse tagasiside vahe?

Kliendid küsivad tihti ettevõtte kohta küsimusi, millele saab vastata objektiivselt — konkreetseid fakte toodete, teenuste, inimeste või asukohtade kohta teab ettevõte ise kõige paremini. Enamasti on selliste küsimuste puhul klient juba ostuotsuse Teie ettevõtte kasuks teinud. Digiturundusega tegelejal peaks alati olema neis asjus kõige värskem info, sõltumata sellest, kas küsimustele vastab ettevõtte töötaja või digiagentuur. Valesid fakte ei tohiks potentsiaalsele ostjale anda mitte ühelgi tarbimisteekonna sammul. Ei tasu unustada, et pealekasvav põlvkond peab inernetiallikaid väga usaldusväärseks.

Ettevõte ei saa paraku anda kõiki vastuseid. Kuidas saaks näiteks ettevõte vastata objektiivselt küsimusele: “Kas teie toode on hea?” Klient ei taha seda vastust isegi lõpuni lugeda. Otsitakse subjektiivseid vastuseid teistelt klientidelt. Arvamusi, arvustusi, soovitusi.

Google’i andmetel on mobiiltelefonide otsingud, mis sisaldavad fraasi “kas ma peaksin”, viimase kahe aasta jooksul tõusnud koguni 80%. Sedalaadi otsingute puhul mõjutavad hinnangud ja arvustused oluliselt otsingutulemuste kuvamise järjekorda.

Kas subjektiivseid vastuseid on võimalik kontrollida?

Üldiselt mitte. Enamik arvustusi avaldavaid veebilehti on paika pannud kindlad reeglid, tagamaks subjektiivsete vastuste kvaliteedi. Kõige lihtsam viis vastuste mõjutamiseks on teha oma tööd väga hästi, meeldida kõigile ja mitte eksida. See pole paraku reaalne. Ettevõte saab subjektiivset tagasisidet mõjutada oma mainehaldusega aktiivselt tegeledes. Vastama peaks kõigile postitustele, sõltumata sellest, kas need kiidavad või laidavad. Arukas tagasiside võimaldab ka negatiivse positiivseks pöörata, aktiivne suhtlus julgustab aga uusi kliente terve ostuteekonna vältel teie kasuks otsustama.

Tagasiside klientidelt ütleb enamasti, kuidas suurepärast kliendikogemust luua. Seda infot on vaja kuulata ja soovitustest erinevaid valikuid tehes neid ka põhjendada. Kliente tuleks julgustada tagasisidet jätma, sest värsked hinnangud meeldivad otsingumootoritele rohkem kui aastatetagused.

Mida tähendab parim?

Subjektiivsed vastused kujundavad ettevõtte mainet internetis kuni selleni, kas teie ettevõte otsingutulemustes üldse esile tõuseb. Näiteks, kui otsing sisaldab sõna parim (parim taimetoidu restoran), siis otsingumootorid nagu Google tihtipeale eelfiltreerivad tulemusi, näidates ainult ettevõtteid, mida on hinnatud nelja tärni või rohkemaga.

Sarnaselt käituvad ka Alexa ja Siri. Kui küsid neilt soovitust ning kasutad sõna “parim”, siis see, kuidas nad parimad välja selgitavad, sõltub väga palju arvustustest.
Arvustuste näol on tegu taaskord olulise väljundiga, mida paljud veel naeruvääristavad. Paraku põhjuseta, sest internetiäris jõuab “uus normaalsus” kohale palju kiiremini kui mõnedki traditsioonilises äris edukad ettevõtted arvata oskavad.

Miks on kohalik info ettevõttele oluline?

Kohaliku info loetelu sisaldab eelkõige ettevõtte kontaktandmeid ja põhiinfot selle tegevuse kohta. Tegu on infoga, mida kopeerivad automaatselt erinevad internetikataloogid

Google’i teenustes võib COVID-19 tõttu tekkida viivitusi

Eriolukorra COVID-19 ajal võib erinevate Google’i teenuste toetamisel esineda ajalisi viivitusi, samuti võidakse rakendada ajutisi piiranguid.

Suured muudatused Instagramis: Kohaliku tähtsusega ettevõtted saavad uue väljundi!

Info, et Instagram hakkab pakkuma võimalust luua profiile kohalikele ettevõtetele, pole ametlikku kinnitust veel saanud.

Google’i teenustes võib COVID-19 tõttu tekkida viivitusi

Eriolukorra COVID-19 ajal võib erinevate Google’i teenuste toetamisel esineda ajalisi viivitusi, samuti võidakse rakendada ajutisi piiranguid.

Suured muudatused Instagramis: Kohaliku tähtsusega ettevõtted saavad uue väljundi!

Info, et Instagram hakkab pakkuma võimalust luua profiile kohalikele ettevõtetele, pole ametlikku kinnitust veel saanud.

Vaata, milline korras Google kaardikonto välja näeb

Google kaardikonto aitab ettevõttel klientidele nähtav olla. Google kaardikonto on tasuta tööriist, mis laseb sul hallata, kuidas Sinu ettevõte on kuvatud Google otsingus ning Google mapsis.

Õige info üle interneti

Tehisintellekti areng teeb otsingumootorid targemaks iga päev. Progress võimaldab neil teha aina põhjalikumaid infokaarte, mis aitavad vastata kasutajate küsimustele täpsemalt, kui kunagi varem.

Mida teised sinu ärist arvavad?

Ettevõtluses on maine alati oluline olnud ning just praegustel keerulistel hetkedel on paljud ettevõtted asunud otsima veebipõhist mainehalduslahendust või asunud oma avalikke andmeid korrastama.

Ühenda kontod SyncMe-ga

Loe lähemalt, miks on kasulik oma SyncMe konto ühendada Google My Business ja Facebooki kontodega.

Kuidas panna klientide tagasiside enda heaks tööle?

Google on kinnitanud, et kvaliteetne, sisukas ja positiivne tagasiside klientidelt parandab ettevõtte nähtavust nende otsingumootoris märkimisväärselt.

Klient soovib osta! Kuidas kindlustada tehingu toimumine?

Mil moel turundada inimestele, kes on ostu juba sooritamas, aga vajavad veel viimast tõuget? Siin tuleb appi kavatsuspõhine turundus.

Kord majja! Ettevõttes peab keegi järjepidevalt vastama kliendiarvustustele

Klientide arvustustele tuleb vastata kiiresti, personaalselt ja sisukalt. Avatud suhtlus klientidega on võtmeks nii seniste hoidmisel kui uute leidmisel.

Piirkondlik optimeerimine toob päriselt ka kliendid ukse taha

Lähiümbruskonna kliente teenindava ettevõtte jaoks on SEO (otsingumootoritele optimeerimine) ülioluline. Teie ettevõte, kaup või teenus peab olema leitav just neile otsingumootori kasutajale, kes asuvad lähiümbruses.

Küsimuste puhul võta meiega ühendust

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.