Värske uuring on toonud detailsemat infot selle kohta, kuidas inimesed otsingumootoreid kasutavad. Ettevõtetel on üha raskem otsingute kaudu klientideni jõuda. Õige tegutsemise korral saab aga olukorraga kohaneda.
Ettevõtte veebis silmapaistvaks ja hästi leitavaks tegemine nõuab mitmele tingimusele vastamist. Oluline verstapost on näiteks oma kodulehe loomine, et potentsiaalsetel klientidel oleks võimalus ettevõtte identiteedist, teenustest ja hüvedest teadlikuks saada. Kuid ei piisa vaid olemas olemisest, vaid klientideni tuleb reaalselt jõuda.
Seda on interneti infokülluse valguses raske teha, sest konkurents inimeste tähelepanule on tihe. Samuti liigub Google – mis on jätkuvalt olulisim otsingumootor – otsijaile ilma edasiste klikkideta vastuste pakkumise suunas. Tulemusena muutub varasemast veelgi tähtsamaks juba otsingutulemustes kõrgele kohale jõudmine. Nagu allpool näeme, annab selleks põhjust nii inimkäitumine kui ka tehisintellekt.
Mitu võimalust otsijateni jõudmiseks
Suur osa otsingutest lõppeb ilma ühelegi otsingutulemusele klikkimata. See tähendab, et ettevõtted peavad oma SEO strateegiaid kohandama, püüdmaks kasutajate tähelepanu juba otsingutulemustes. Üha rohkem tuleb arvestada ka otsingumootorite lisavõimalustega nagu kaardid, pildid, uudised ja videod.
Heidame korraks pilgu uuringu tulemustele (järgnev info käib Euroopa Liidus tehtud Google’i otsingute kohta):
- 40.3% kasutajatest klikib mõnele otsingutulemusele.
- Neist 74.6% klikivad orgaanilistele tulemustele (tasuta, mitte-reklaamid).
- 24% klikivad YouTube’i, Kaartidele (nt. Maps), Kohtadele, Piltidele, Uudistele või muudele Google’i teenustele.
- 1.4% klikivad tasulistele reklaamidele (neile tehtud klikkide osakaalu võib mõjutada reklaamiblokeerijate kasutus).
- 37.4% kasutajatest ei tee pärast otsingut midagi – nende otsingusessioon lõppeb.
- 22.3% kasutajatest teeb uue otsingu Google’i “Kõik” vahekaardil.
Kokkuvõttes on 59.7% otsingutest 0-kliki otsingud (zero-click search), mis tähendab, et kasutajad ei kliki ühelgi otsingutulemusel. See viitab sellele, et paljud kasutajad leiavad vajaliku teabe otse Google’i otsingulehelt, ilma et nad peaksid külastama muid veebisaite. Otsitava mitte leidmise puhul aga tehakse uus otsing või suletakse otsinguaken. Kuna valdav enamus liigub tasulisest reklaamist mööda, oleks vajalik orgaaniliste otsingutulemuste seas kõrgele jõuda.
Korrektse info olulisus
Mida kõik see ettevõttetele tähendab?
Iga 1000 Euroopa Liidus tehtud Google’i otsingu kohta läheb 374 klikki veebilehele. See statistika on oluline ettevõtjale, et mõista, kuidas nende kliendid käituvad ja tagada, et kliendid leiavad korrektse info. Oluline on siin ka lokaalse SEO strateegia, et tagada andmete korrektsus ja ajakohasus kanaliteüleselt. See mõjutab otseselt ettevõtte Google’i äriprofiili leitavust ja positsiooni orgaaniliste otsingutulemuste seas.
Näiteks, kui potentsiaalne klient otsib fraasi “parimad restoranid Tallinnas”, võib ta leida vajaliku teabe otse Google’i otsingulehelt, ilma et ta klikiks teie veebisaidile. See tähendab, et ettevõtted, kellel on parim ja hallatud tagasiside ning korrektsed andmed igas kanalis, on eelisseisundis ning valdkonna klientide jaoks märgatavalt rohkem nähtavad.
Muutuva otsingumaastikuga kohanemine
Oluline on mõista, et suur osa otsingutest lõppeb ühegi edasise klikita ja AI-abiliste arengu mõjul kasvab selliste otsingute osakaal lähiaastatel veelgi. Seega peavad ettevõtted oma SEO strateegiaid kohandama, et püüda kasutajate tähelepanu juba otsingutulemustes. SyncMe platvorm võimaldab lokaalse SEO-ga efektiivselt tegeleda. SyncMe kanaliteülene toimimine tagab, et kõik muudatused kajastuvad kõikides rakendustes ja keskkondades samaaegselt – Google, Microsoft, Apple jpt. Nii on võimalik keskenduda oma ettevõtte juhtimisele tundmata muret selle üle, kas mõni vajalik uuendus sai vaid osaliselt sisse viidud.
Kui soovid SyncMe platvormiga tagada, et info Su ettevõtte kohta on internetis alati uuendatud, ja end tihti muutuvate digitrendide vastu kindlustada, siis võta meiega ühendust. SyncMe platvormi võimalustega lähemalt tutvumiseks on võimalik broneerida tasuta 30-minutiline videokõne.
Uuringu viisid läbi Datos ja SparkToro.