Google’i arvustuste laias maailmas on toimunud märkimisväärne areng – nüüdsest on võltsitud arvustustega hoopis lihtsam võidelda! Siiski tuleb märkida, et uus tööriist ei aita kõiki, suuremat kasu ei ole neil, kes haldavad paljusid asukohti. Näiteks ei tööta tööriist 33 asukohaga kontol.
Kuidas arvustusest teavitada
Alustuseks logi sisse oma Google Minu ettevõte kontole ja leia Google abikeskusest arvustuste haldamise tööriist. Soovitame lingi lisada järjehoidjasse, kuna seda pole eriti lihtne leida.
Vali ettevõte, mille arvustusi soovid hallata ja klõpsa nuppu jätka (Continue).
Nüüd saad valida, kas soovid vaadata juba esitatud arvustuste ülevaatamise taotlusi või esitada taotluse uue arvustuse ülevaatamiseks. Arvustuse eemaldamiseks vali „Report a new review for takedown“ ja klõpsa nuppu jätka.
Siin näed kõiki arvustusi, mille eemaldamist ei ole veel taotletud. Ebasobivast arvustusest teatamiseks klõpsa valikut „Report a problem“.
Lühike loetelu põhjustest, miks arvustus on ebasobiv.
Peale valiku tegemist näed kinnitussõnumit ning saad meili, milles antakse teada, et arvustus on ülevaatamisel.
Kuidas teavituste olekut jälgida?
Logi sisse oma Minu ettevõtte kontole, seejärel vali Google abikeskusest tööriist „Halda oma arvustusi“. Vali taas oma ettevõte ja klõpsa nupul jätka. Järgmiseks vali „kontrollige varem teatatud arvustuse olekut“ ja kliki valikul jätka.
Siin näeme teatatud arvustuste loendit ja nende teavet:
Nagu näha, siis suure osa arvustuste üle endiselt otsustatakse, kuigi neist teatati juba paar kuud tagasi. See tähendab, et Google’l võtab otsuse tegemine väga kaua aega. Seda hoolimata sellest, et eelnevalt on lubatud, et maksimaalselt võib arvustuse üle vaatamiseks kuuluda 72 tundi.
Kuigi ühes arvustuses mainitakse restorani, pole tegemist restoraniga. Google otsustas sellest hoolimata, et tagasiside ei ole eeskirjadega vastuolus ning taotlust ei rahuldatud. Kuna selline põhjus (arvustuse jätmine valele ettevõttele) Google arvustuste reeglitest puudub, siis ilmselt selliste arvustuste eemaldamise taotlusi ei rahuldata.
Ülevaatamise otsuseid saab ka vaidlustada, kuid vaid ükshaaval. Tööriistaga ei saa valida ega hallata mitut arvustust, seepärast see ei sobigi hästi mitme asukohaga ettevõtetele.
Kui saata arvustus uuele ülevaatamisele, kuvatakse teade teise hindamise kohta.
Selles teates on mainitud eeskirjade rikkumist, kuid ei saa valida arvustuse teavitamise põhjuseks valikut „arvustus ei ole õige ettevõtte kohta“. Klõpsates nupul „esita apellatsioon“, suunatakse „nõuetekohaste arvustuste eemaldamise taotluse“ vormile, mis siinkohal ei ole üldse oluline.
See toimib hästi nende ettevõtetega, kes peavad tegelema võltsitud arvustustega. Kahjuks pole protsessist kasu ettevõtetele, kellele jäetakse ekslikult teiste ettevõtete arvustusi. Sellisel juhul tuleb pöörduda Google tugimeeskonna poole ning loota parimat.
Oleme Syncme klientidel aidanud probleemsete arvustustega võidelda juba aastaid kasutades nii arvustuste ebasobivaks märkimist, kui ka otse kontakte Google’i tiimiga. Rõõm, et selline uus lahendus on välja tulnud ja loodame, et Google jõuab varsti ka lahenduseni, mis võimaldab funktsionaalsuse lisamist SyncMe kasutajatele otse keskkonda.