Oluline on teada, et otsingumootorid eelistavad tulemuste reastamisel värskemaid lehti, sest neid peetakse usaldusväärsemaks ja asjakohasemaks. Veebilehte tuleks uuendada vähemalt kord aastas.
Google hindab veebilehti hinnatakse tehniliste, sisuliste ja ka kasutajasõbralikkuse näitajate põhjal. Kui soovid, et Sinu ettevõte oleks otsingutulemustes nähtav ja kodulehel käiks aktiivne liiklus, vajad lehte, mis lisaks silmailule vastab ka mitmele teisele olulisele aspektile.
Enda lehte saad lihtsalt testida kodulehtede tööriista abil või kasutades Nobeli kodulehel leiduvat SEO digiauditi tööriista.
Millised kõige olulisemad näitajad Google’i silmis on?
1. Kiirus ja jõudlus
Google eelistab kiireid veebilehti. Pikk laadimisaeg vähendab kasutajakogemust ja mõjutab negatiivselt positsiooni otsingutulemustes. Hea veebileht laeb vähem kui kahe sekundiga. Mida vältida, et tagada hea kiirus? Väga suurt hulka pilte, suuri pildifaile ja liiga keerulist üleshitust, mis pärsivad lehe laadimiskiirust.
2. Mobiilisõbralikkus
Üle poole veebiliiklusest toimub mobiiliseadmetes. Oluline on silmas pidada, et väga suur osa külastajaid teeb otsinguid ja loeb tekste mobiilse interneti võrgus ja kiirused erinevates Eesti piirkondades on erinevad. Google jälgib, kuidas koduleht nutiseadmetes toimib.
Tasub üle kontrollida, et:
- Lehe elemendid mahutuvad korrektselt väiksele ekraanile.
- Menüü on nähtav ja klikitav ka mobiilis.
- Nuppudel on piisav suurus ja ruum, et neid mugavalt kasutada.
3. Otsingumootori sõbralikkus (SEO)
Hea sisu ei ole ainult ekraanilt loetav, vaid on arusaadav ka otsingumootoritele. Selleks on oluline:
- Selge ja hästi struktureeritud sisu – hea koduleht jaguneb pealkirjaks, alampealkirjadeks ja sisuks, just nagu korrektselt liigendatud tekst.
- Kvaliteetne sisu, mis toetab otsitavaid märksõnu. Või teisiti öeldes: pea silmas, milliste märksõnadega tooteid ja teenuseid otsitakse, ning kaasa neid ka sisu loomisel.
- Metaandmed ehk lehtede ja piltide pealkirjad ning kirjeldused. Need peaksid vastama nendele märksõnadele, mis kasutusel ka sisu loomisel.
4. Ühendus Google’i tööriistadega
Üks oluline tasuta tööriist on veebilehe diagnostikavahendina toimiv Google Search Console (GSC ehk Google otsingukonsool). Konto luues, leht verifitseerides ja veebilehe struktuuri (saidikaarti) üles laadides saab teada, kui hästi Sinu koduleht veebis nähtav on ehk kuidas koduleht töötab. Näed, millistes otsingutes ja kui palju kodulehte näidatakse ning saad Google’it kodulehe uuendustest teavitada. Kui tahad, et veebileht oleks nähtav, toimiv ja klientidele atraktiivne, on GSC hädavajalik abivahend.
Lisaks pakub konsool põhjalikku statistikat, sealhulgas märksõnade positsioonide ja näitamiste arvude kohta. Selle teabe abil saad oma veebiturundust tulemuslikult juhtida.
SyncMe kodulehe klientidele on ühendus GSC-ga automaatne – uuendused jõuavad kohe Google’isse ja andmed jõuavad kohe ka platvormil olevatele raportitele.
5. Kasutaja ootustele vastav sisu
Google’i algoritmid hindavad sisu kvaliteeti. Hästi kirjutatud, asjakohane ja kasutaja küsimustele vastav tekst toob lehele rohkem külastajaid. Näiteks kui kodulehel on blogi ja sinna lisatakse regulaarselt artikleid, siis leitakse Sinu veebilehte lihtsamini – Google usaldab seda. Samal põhjusel tasub täiendada ka olemasolevat sisu.
Kuidas seda luua? Tuleks mõelda sellele, millega igapäevaselt ettevõtluses kokku puutud. Näiteks korduma kippuvad küsimused, mida esitatakse klienditeenindajale, broneerimisinfo, teenuste lisainfo ja tellimisprotsessi kirjeldused. Nendele küsimustele vastav koduleht aitab nii klienti ostu planeerimisel kui ka ettevõtet edasises suhtluses kliendiga.
6. Veebilehe ligipääsetavus
Euroopa Liidus on vastu võetud veebilehe ligipääsetavuse direktiiv, mille eesmärk on tagada, et kõik veebilehed ja mobiilirakendused oleksid kättesaadavad ka erivajadustega inimestele, näiteks neile, kellel on nägemis-, kuulmis- või liikumispuue. Juunis 2025 jõustuv direktiiv aitab muuta digitaalse sisu kättesaadavaks ja hõlpsasti kasutatavaks kõigile. Mõned asjad, mis on selle juures olulised:
- Veebilehe sisu peab olema arusaadav ka neile, kes kasutavad abivahendeid (nt ekraanilugejat). Näiteks piltidel peab olema lisatud alternatiivtekst (alt text).
- Kõik veebilehe funktsioonid peavad töötama ka klaviatuuriga, mitte ainult hiirega.
- Lehe sisu ja navigeerimine peab olema lihtne ja loogiline.
- Veebileht peab töötama erinevate seadmete ja abitehnoloogiatega, nagu ekraanilugejad.
Ligipääsetavusest annab ülevaate ka Google’i test ja Nobeli digiaudit.
Kas Sinu koduleht vastab nendele nõuetele?
Kui mitte, siis on aeg seda uuendada. SyncMe platvormil saad koos meie meeskonnaga luua veebilehe, mille juures on arvestatud nii SEO kui ka tehniliste aspektidega.
Loe meie edulugudest, tutvu kodulehtede teenusega ja broneeri uue kodulehe demo.