Nobeli tootejuhina õnnestub mul reisida päris palju. Nende reiside jooksul meeldib mulle peatuda väikestes hotellides, kus tunnen end kodusemalt ja tihtipeale on ka teenindus privaatsem. Reiside käigus hotellide ja külalistemajade omanikega juttu ajades olen tihtipeale kuulnud, kuidas suured platvormid nagu Booking.com ja Airbnb oma komisjonitasuga väikeettevõtjat just ei hellita. Ka uued Google’i lahendused suunavad kasutajat eelkõige suurte pakkujate juurde. “…näen, kuidas inimene teeb värava taga broneeringu Bookingus, seejärel astub sisse ja ütleb, et just broneeris…” meenuvad ühe külalistemaja omaniku sõnad.
Arusaadav, et otsebroneeringud muudaksid majutaja elu lihtsamaks. Kui mahuärid saavad endale lubada mingist osast käibest loobumist, siis pisemate majutusasutuste puhul on lood sootuks teisiti. Ma olen väikeettevõtete usku. Seetõttu kirjutan ühest lahendusest, mis aitab klientidel paremini Sinuni jõuda – ilma vahendusplatvormideta.
Artiklis annan vastused järgnevatele küsimustele: Kuidas kanaliteüleselt korrastatud info, bränd ja sõnum toetavad otsebroneeringute kasvu? Milline on kvaliteetne broneerima suunav koduleht? Miks on oluline tuua kliendi tagasiside asutuse kodulehele?
Kodulehe leitavus algab korrastatud infost
Majutusasutustel tuleb arvestada sellega, et kasutajate harjumused on mitmekesised. Üks eelistab Google Hotelsi ja kaardi abil külastust planeerida, teine kasutab Booking.com platvormi, kolmas küsib soovitusi tehisarult – iga klient käitub isemoodi. Tagades kõigil platvormidel võimalikult detailsed andmed suureneb märgatavalt ka tõenäosus, et jõutakse asutuse kodulehele broneeringut tegema.
Detailsed andmed ei tähenda vaid nime, logo, kirjeldust ja pilte. Oluline on silmas pidada, et majutust valiv külastaja võib olla valiku teinud, aga kontrollib viimasel hetkel veel üle, kas lemmikloomad on lubatud, milline on brunchi menüü või kas läheduses on ujumiskohti. Näiteks Google’ile on võimalik majutusasutusel edastada enam kui 120+ erinevat andmepunkti, Apple’ile 60+, ameeriklaste seas populaarsele Trivagole 80+.
Üha enam külastajaid soovib teha ka jätkusuutlikke valikuid ning hotellidel ja majutusasutustel tasub välja tuua sertifikaate, kohaliku tooraine kasutamist ja muud. Jaga selgelt infot oma keskkonnasõbralikest ja kestlikest tegevustest, et meelitada teadlikke reisijaid.
Kuidas kodulehe korrastatud info toetab otsebroneeringuid?
Algoritmidele on ühtsed andmed märgiks info usaldusväärsusest. Kui kasutaja otsib mõistet “lemmikloomasõbralik hotell”, eelistatakse asutust, mille kohta leiab mitmest kanalist ühtselt infot, et seal on lemmikloomad lubatud.
Ühtsed andmed annavad kodulehele eelise ka AI vastustesse jõudmisel. Kuhu suunab AI broneeringut tegema? Ikka otse kodulehele.
Otsebroneeringuid saab tuua vaid hea koduleht
Hea koduleht ei pea olema kulukas ja keeruline. Investeerida tasub andmekaitse tingimustele vastavasse, mobiilisõbralikku ja kergesti navigeeritavasse veebilehte, mis teeb broneerimise sujuvaks. Sellega parandad külastajate kasutuskogemust ja vähendad järk-järgult kulutusi suurte platvormide broneerimistasude näol sedavõrd, kuidas kasvab otsebroneeringute hulk.
Oluline on silmas pidada, et sama info, mida Booking.com, Airbnb jt soovitavad kõigile profiilidele lisada (näiteks kas lemmikloomad on lubatud, KKK, teenuse/külastuse reeglid ja tubade pildid), oleks leitav ka kodulehel. Infot tuleks presenteerida nii, et see oleks selge kasutajale ja struktureeritud algoritmisõbralikult. Vaata siit, milliseid andmeid saab struktureerida hotelli kodulehel.
Otsebroneeringute kasvatamine vajab külastajate usalduse võitmist
Statista andmeil on arvustused ja nende hinne külastajatele olulisemad sellest, kui mitu tärni hotellil on. 63% broneerijatest ütlevad, et neid mõjutas otsuse tegemisel teiste klientide tagaside. Kodulehel tasub vastukaja alati välja tuua, ka see, mis on jäetud ettevõttele Booking.com ja teistel platvormidel.
Aktiivne suhtlus klientidega näitab kvaliteedile pühendumist ja aitab toetada mainet. Tripadvisori andmetel on 77% külastajatest suurema tõenäosusega valmis broneeringu tegema, kui nad näevad, et majutusasutuse meeskond ka tagasisidele vastab. Uuringud näitavad, et 85% toitlustus- ja majutusettevõtetest näevad vajadust parendada oma mainehalduse praktikaid – tagasiside haldamine võib pakkuda otsest konkurentsieelist. Raske ei ole ka arvata, mida võtab arvesse AI assistent, kui temalt küsida parimat hotelli, turismitalu või majutust mõnes Eesti asukohas.
Kanaliteülene tagasiside haldamine hotelli enda poolt annab mitmeid eeliseid.
5 peamist järeldust:
- Keskenduda kanalitele, milles tagasiside hinnang on madalam või seda on vähem.
- Teha kliendile tagasiside jätmine lihtsamaks valides kanali, kus ta antud hetkel juba sisse on logitud ja kaasata lisaks e-kirjale ka SMSid.
- Järjekordne suurplatvormi e-kiri võib külastaja jaoks tähelepanuta jääda, samas kui personaalne tagasiside andmise kutse otse majutusasutuselt ja ka sellele järgnev vastus mõjuvad usaldusväärsemalt. Vastamisel saavad professionaalse sõnastuse loomisel aidata mitmed AI tööriistad.
- Unustada ei tohi ka väärtust, mida annab ettevõtte arengule tagasiside analüüsimine. Tagasidet teemade kaupa koondades on võimalik näha, kuidas vahel piisab vaid väiksest muudatusest, et külastuskogemusi parandada.
- Kodulehelt tehtavate broneeringute kasvatamine nõuab järjepidevat tööd, aga kui tagad kodulehe leitavuse ja kvaliteetsed andmed ning keskendud klientide usaldusele nii, nagu seda teevad suured platvormid, oled loonud kasvuks vajalikud eeldused.
Näide SyncMe majutusasutuste kodulehe mallist
Broneeri tasuta demo ja näe, kuidas SyncMe aitab Sul:
- kasvatada nähtavust
- hallata sisu ja tagasisidet ühest kohast
- suurendada otsebroneeringute arvu
- tugevdada usaldust klientide silmis