Kus kasutatakse GPS-i endiselt?
Näiteks transpordivaldkonnas — lennundudes, laevanduses, maantee- ja raudteetranspordis ning rasketehnika juhtimisel. Samuti teadus- ja julgeolekuvaldkonnas erinevate protsesside jälgimiseks või uuringute läbi viimiseks ning kaardistamiseks.
Tavakasutaja puutub GPS-süsteemiga kokku enamasti autosse sisse ehitatud naviseadmete puhul. Tänapäevalgi saavad paljud naviseadmed kogu info GPS-võrgust, kasutamata lisaks mobiilset internetti.
GPS-i eeliseks on signaali levimine igal pool ning see on tasuta. Lisaks ohutus, kuna tähelepanu kõrvale juhtivaid detaile on nutiseadmega võrreldes märksa vähem.
Turvalisus ennekõike
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika järgi on viimase nelja aasta jooksul vastassuunda kaldumise tõttu põhjustatud liiklusõnnetuste arv kasvanud 40 protsenti ja kokkupõrked reastumisel 27 protsenti. Liiklusmärkide, teepiirete ja ehitiste kahjustamine on suurenenud kolmandiku võrra. LKF-i juhi Mart Jesse hinnangul on nende liiklusõnnetuste peamisteks põhjusteks liiga suur sõidukiirus ja autojuhtide kõrvalised tegevused sõidu ajal, eriti nutiseadme kasutamine.
GPS-seadmeid eelistatakse ka reisides tundmatutes kohtades. Pikkadel reisidel võib nutiseadmes kasutatav internet üsna kulukaks kujuneda. GPS-ile saab soove sihtkohtade osas edastada häälkäskluste abil. GPS-süsteemis pole info eest vaja maksta.
Mis on GPS-i tulevik? Isiklike navigeerimisseadmete müüginumbrid on pidevas languses, kuid autodesse sisseehitatud GPS-seadmete hulk tõuseb, esimest korda ületas viimaste müük isiklike naviseadmete oma juba 2013. aastal.
Ettevõtte info kuvamine GPS-süsteemis
Kas oled mõelnud oma ettevõtte lisamisest GPS-süsteemi? Kui mitte, siis pole seda ilmselt teinud ka otsesed konkurendid, mis juba annab eelise enda nähtavaks muutmisel. Söögikohad, teeäärsed kauplused ja teenindusjaamad, majutuskohad, suurendavad võimalusi meelitada kliente just enda juurde, samas näiteks tootmisettevõtted või logistikakeskused saavad GPS-i keskkonnas end nähtavaks tehes täpsemini enda juurde juhatada kaubavedajaid.
Info peab olema värske!
Kuna paljud peavad GPS-i minevikutooteks, ei vaevu nad ka sellesse keskkonda laetud andmeid värskendama. Enamik GPS-süsteemidest saavad info paarilt suuremalt andmeedastajalt. Viimased võtavad internetist just nii värsket infot kui seal ettevõtte kohta leidub, seda tegelikult tihti ka siis, kui ettevõte pole üldse GPS-i kataloogis registreeritud. Vale informatsioon tekitab aga pahameelt kasutajates, kes GPS-i usaldavad ja alles sihtkohta jõudes avastavad, et GPS-i kataloogis olnud info osutus valeks. See omakorda kujundab ka kliendi arvamust ettevõttest ning võib tuua negatiivseid arvustusi.
Kuidas käitub GPS-i kasutaja?
See pole küll rusikareegel, kuid väga tihti pole GPS-i kasutaja ettevõtet varem külastanud. Just söögi- ja majutuskohtade pidajaile ning teistele kohalikele ettevõtjaile on oluline seda teada, et GPS-i abil nendeni jõudev klient on läbisõitja. Vastavalt sellele peaks GPS-kataloogidesse ka infot andma.
Kohalikel ettevõtjatel tasuks silmas pidada, et andmete edastamine võimalikult paljudesse kanalitesse suurendab oluliselt ettevõtte nähtavust. Kuna GPS-i kasutajad on juba varasemalt märkinud, et soovivad lisaks kaartidele ja teejuhistele näha ka ettevõtte lahtiolekuaegu, arvustusi, sooduspakkumisi ning kapmaaniaid, mängib GPS-i kataloogidesse sisestatud info tulevikus veelgi suuremat rolli.
Kas GPS-tehnoloogia areneb?
Nutitelefonide turuletulek ähvardas isiklikud GPS-seadmed turult välja tõrjuda, näiteks sarnaselt CD- ja MP3-mängijatele. Samas pole nii läinud, mitmed nutitelefoni rakendusedki kasutavad lisaks internetile GPS-i signaali. Tarbijatehnoloogia liidu (Consumer Technology Association) hinnangul mängivad GPS-süsteemid olulist rolli aastal 2030 isesõitvates autodes, mis sel ajahetkel on juba massiliselt levinud.
Samuti leiab GPS-tehnoloogia rakendust asukohapõhises turunduses, sellest väljundist on huvitatud kõik osapooled alates autotootjatest, teenusepakkujatest kuni GPS-seadmete tootjateni.
Kuidas toimida?
Kuigi ettevõtte andmete lisamine GPS kataloogidesse ei mõjuta ettevõtte SEO-d, on sellel mitmeid, mitte nii ilmseid, kuid olulisi eeliseid, mida paljud ei märka. See tähelepanematus annab eelise ettevõtetele, kes GPS kataloogides olemas on. Üha enam sõidukite tootjaid installib sõidukitesse sisseehitatud navigatsiooniseadmeid ning GPS-seadmete kasutajate arv kasvab jõudsalt. Üha rohkem tarbijaid kasutab GPS-i, et jõuda sinna, kuhu neil on vaja minna ja sihtkohaks võiks olla ka sinu ettevõte. Kui kliendid otsivad sinu ettevõtet kohalikust otsingust võiksid nad seda teha ka GPS seadmes.