Õige info üle interneti

Tehisintellekti areng teeb otsingumootorid targemaks iga päev. Progress võimaldab neil teha aina põhjalikumaid infokaarte, mis aitavad vastata kasutajate küsimustele täpsemalt, kui kunagi varem. Otsingumootorite täpsus kujundab tarbija käitumist – inimesed harjuvad otsingusse sisestama täpseid soove ja küsimusi.

Google otsingut tehes ei mõtle me sellele, kuidas parimad tulemused meieni jõuavad. Otsingumootori töös mängivad rolli märksõna asjakohasus, sisu kvaliteet, veebilehe kasutatavus ja kasutaja kohta teada olevad andmed (asukoht, otsingu seaded, ajalugu, jms). Kui soovid, et sinu veebileht ja maandumislehed oleksid otsingus esimeste seas, pead kõiki neid komponente silmas pidama.

Tihti alustavad tarbijad oma teekonda toote või teenuseni Google otsingust. Kasutatakse laiemaid märksõnu nagu näiteks „jalatsi pood“ või „elektroonika sooduspakkumised“, kuid sageli otsitakse ka konkreetset brändi või poodi, mis asub lähedal. Kitsama otsingu puhul tarbija juba teab mida ta soovib, kuid otsib lisainfot nagu näiteks lahtiolekuajad, aadress, arvustused jms. Informatsiooni leidmiseks on võimalus külastada ettevõtte veebilehte (kui see eksisteerib), helistada ja loota parimat või leida infokillukesi üle laia interneti. Sellisel meetodil info leidmine on aeganõudev ja ebausaldusväärne. Viimase paari aasta jooksul on Google teinud suuri edusamme selle probleemi lahendamiseks ühendades erinevaid infokilde brändi või asukoha kohta enda Knowledge Panel´il ehk teabekaardil.

Knowledge Panel ehk teabekaart

Teabekaart on mõeldud otsingumootorite (Google, Bing, Yandex) ja infoportaalide otsingutulemuste rikastamiseks, koondades informatsiooni erinevatest kanalitest ühte kohta. Teabekaardi eesmärgiks on aidata tarbijatel leida informatsioon võimalikult kiiresti ja võimalikult väheste klikkidega. Tarbija ei vaevu külastama halva mainega ettevõtteid ega kulutama liigselt aega asukoha otsimisele. Kui otsing konkreetse brändi kohta võtab liiga kaua aega, pöörduvad nad suure tõenäosusega teise brändi poole kelle informatsioon on olemas. Paljud tarbijad ei satu kunagi sinu veebilehele ning seetõttu pead täiustama oma kohalolekut otsingutulemustes.

Teabekaart koosneb mitmetest osadest. NAT andmed ehk nimi, aadress ja telefoninumber (need andmed peaksid olema kõikides kanalites samad), pildid, kliendihinnang, kategooria, kirjeldus, lahtiolekuajad, link veebilehele, küsimused ja vastused, arvustused, populaarsed külastusajad, lahtiolekuajad pühadel ja postitused. Sinu ettevõtte teabekaart ei pea koosnema kõikidest nendest osadest, aga mida rohkem informatsiooni lisad seda parem.

Google proovib saada ainsaks autoriteetseks infoallikaks brändide ja kohalike ettevõtete kohta. Tarbijad tahavad saada võimalikult palju informatsiooni sinu ettevõtte kohta enne otsuse tegemist. Kasuta seda trendi andes oma potentsiaalsetele klientidele tervikliku info, mida nad vajavad sinu ettevõtte külastamiseks.

Eelmisel aastal tehtud uuringust selgus, et 50,33% otsingutest lõppeb juba otsingumootori lehel. Läbi SyncMe on sul võimalik näha, kui palju oled otsingutulemustes ilmunud, kui palju on sulle helistatud, küsitud juhiseid sinu asukohta ja palju muud. Halda oma organisatsiooni teabekaarti, see võimaldab anda õigeid vastuseid just seal, kus inimesed küsimusi küsivad.

Kui klient otsib poodi, konsultatsiooni, pakkumisi või üritusi, ei otsi ta neid täpselt nende sõnadega – ta otsib päris asju, mis nendele sõnadele viitavad. Teabekaart saab aru, mida otsitakse ja annab kliendile õige vastuse. Näiteks, potentsiaalne patsient otsib “parim dermatoloog minu lähedal avatud laupäeval”. Õige vastuse andmiseks on vaja informatsiooni kogu sinu organisatsioonilt: tagasiside (“parim”), eriala (“dermatoloog”), asukoht (“minu lähedal”), lahtiolekuajad (“laupäeval”).  Teabekaardi abil on võimalik määratleda suhet kõikide nende komponentide vahel nii, et tehisintellekti põhine otsingumootor saab sellele küsimusele vastata. Sinu organisatsioon suurendab oma võimalusi olla esile tõstetud spetsiifilise päringu korral, mis toimub sel hetkel kui klient on valmis teenust või toodet tarbima.

Selleks, et rääkida otsingumootoritega sama keelt, vajab sinu ettevõtte teabekaarti. Kui info on puudulik või kaardistamata viisil, mida otsingumootorid mõistaksid, ei ilmu sa otsingu tulemustes ja võid kaotada kliente konkurendile.

Klientidel on kõrged ootused vastustele mis nad saavad otsingumootoritest. Seetõttu hakkavad nad ootama sama ka sinu veebilehelt, kuid pettuvad, sest kogemused ei vasta tihti ootustele.

Hüpoteetiline olukord: Sulle on soovitatud finantsnõustajat “Eelisnõustajad”. Tema nimi on Mari Maasikas. Selle asemel, et otsida antud nõustajat otsingumootorist, minnakse otse Eelisnõustajate kodulehele, otsides sealt Mari Maasika telefoninumbrit.

Peale mõnda lehekülge ja mitut klikki, annavad nad suure tõenäosusega alla, kui otsitud informatsiooni ei olnud leitav. Inimesed on harjunud Google, Alexa ja Siri käest lihtsaid küsimusi küsima, aga enamik veebilehti ei paku neile vastuseid. Ja mida teeb tarbija, kui informatsioon ei ole kergesti kättesaadav? Nad annavad alla. Seejärel aga suunduvad tagasi sinna, kust nad oleksid tavaliselt alustanud – otsingumootor. See võib nad viia eelmainitud ebatäpse informatsioonini, või veel hullem – konkurendi juurde.

Pakkudes oma veebilehel vastuseid sama lihtsalt ja täpselt nagu seda teeb otsingumootor, vähendad ohtu kaotada kliente konkurentidele. Selleks, et kasutajakogemust juhtida, vajab sinu organisatsioon infotabelit.

Näiteks, kui klient otsib „finantsnõustaja minu lähedal, kes räägib hispaania keelt“ ja sinu veebilehe informatsioon on struktureeritud vastamaks sellele küsimusele, leiavad nad Mari Maasika individuaalse nõustamislehe (mis sisaldab tema tööaega, kontori aadressi ja telefoninumbrit). Klient saab kohe helistada ja aja broneerida.

Positiivne kliendikogemus viib broneeringu ja tuluni.

Saa teada kuidas sinu ettevõte saab keeruka infotabeli asemel tegevused automatiseerida SyncMe abiga.

Meie edulood

Loe edulugusid ning nippe, kuidas SyncMe kõige paremini enda jaoks tööle panna.
Lisaks leiad palju muudki kasulikku.

Kliendi usaldust on võimalik kaotada ja ettevõttele mainekahju põhjustada pealtnäha tühistele detailide tähelepanuta jätmisega, seda eriti jaekaubanduses, kus klient võtab enda väärtuslikku aega, et poodi kohale tulla. Erinevaid...
SyncMe võrgustiku eesmärk on aidata ettevõtetel inimesteni jõuda, ja seda võimalikult paljudes erinevates kanalites ning otsingumootorites. Novembris lisandus SyncMe võrgustikku OpenAI, mille läbi on SyncMe klientide info kättesaadav...
Pärnus tegutseval ettevõttel oli mure, mis mõnelegi kohalikule ärile tuttavalt kõlab. Äripindadele suunatud koristusteenuseid pakkuv Timerita OÜ soovis parandada oma nähtavust Google otsingumootoris....

Mõõda oma ettevõtte nähtavust TASUTA

Vaata, kas kliendid leiavad sinu ettevõtte internetist üles!

Sisesta oma ettevõtte andmed ning vaata, kas kliendid leiavad su üles. See on TASUTA.